SEO en teksten.

Het is de missie van Google om gebruikers te voorzien van relevante en kwalitatief hoogwaardige zoekresultaten. Je kunt hier antwoord op geven door een snelle, gebruiksvriendelijke en veilige website aan te bieden. Daarnaast vindt de zoekmachinegigant het ontzettend belangrijk dat je relevante en waardevolle informatie deelt, content waar jouw bezoekers echt iets aan hebben.

Maar hoe weet Google nu dat jij de beste informatie online hebt staan? Door SEO (Search Enginze Optimization). Zowel de on-page SEO als de technische SEO zijn van belang om vriendjes met Google te worden. Ze vormen de basis van de vindbaarheid van jouw website. Daarmee moet je onder andere letten op de volgende punten:

• De content is relevant.
• De belangrijkste zoekterm staat in de URL, de titel en in de eerste 100 woorden van je tekst.
• Je maakt gebruik van longterm keywords.
• Je hebt in de ‘description metatag’ beschreven waarover de pagina gaat.
• Er staan geen grammaticale fouten of spelfouten in.
• Je gebruikt diverse zoekwoorden in de teksten.
• Je gebruikt kwalitatief goede afbeeldingen en hebt deze een alt-tekst en beschrijving meegegeven.
• Je zet rich snippets in.

SEO & Teksten