Content = King

content-king

Content = King. Als je ons een beetje volgt, dan weet je dat inmiddels wel. Maar content is ook voor vele ondernemers een crime. Toch adviseren we je hier serieus mee aan het werk te gaan, want het is een zeer belangrijk onderdeel van jouw online marketingstrategie.

Een website hebben betekent niet automatisch dat je vindbaar en zichtbaar bent in Google of andere zoekmachines. Daar is content voor nodig: teksten, afbeeldingen, video’s. En die moeten ook nog eens relevant en waardevol voor jouw doelgroep zijn, andes heeft het totaal geen nut om in de pen of camera te klimmen.

Landingspagina’s die scoren

Als voorbeeld nemen we in deze blog een hypotheekadviseur. Als je op zoek bent naar een hypotheek speciaal voor senioren, dan zoek je waarschijnlijk niet alleen op de naam van een hypotheekadviseur in de buurt, maar ook op het woord ‘senioren’. Op dat moment gaat Google voor je aan de slag en zoekt alle relevantie pagina’s die op jouw zoekvraag een zo goed mogelijk antwoord geven. Een landingspagina speciaal ingericht op deze woorden en met relevante informati hierover, maakt dan de meeste kans om hoog in de zoekresultaten te komen.

Je ziet hier dus dat bezoekers niet altijd op de homepage van jouw site binnenkomen, maar juist op de pagina die antwoord geeft op hun zoekvraag. Zorg dus dat je zulke pagina’s online hebt staan, die relevant zijn voor jouw bezoekers. Ben je hovenier en ben je gespecialiseerd in luxe tuinen of ben je een tekstschrijver gespecialiseerd in SEO-teksten? Zorg dan dat je landingspagina’s hiervoor inricht. Des te meer kans dat je organisch hoger in Google komt (dus zonder Google Ads -betaalde advertenties- in te zetten).

Hoe is het met jouw content strategie gesteld? Heeft elke webpagina een eigen onderwerp en zet je de keywords goed in? Laat Munt Media je helpen!