Marketingtips voor de drukke ondernemer

“Druk, druk, druk…”, dat horen we continu bij onze collega-ondernemers. Volgens ons een goed geluid, alleen zien we nog veel te vaak dat de online marketing het ondergeschoven kindje wordt in drukke periodes. Gevolg? De online vindbaarheid dendert naar beneden. Daarom enkele praktische tips over hoe je jouw online marketing op orde kunt houden als je weinig tijd hebt.

Een goede website

Cliché, maar een goede website mag niet ontbreken in jouw online marketingstrategie. Dit is de basis! Zorg in ieder geval dat jouw website zich aan de onderstaande regels houdt:

  • De website staat in dienst van de gebruiker.
  • De technologie is snel en veilig.
  • De inhoud is scanbaar en te indexeren.
  • De inhoud is van hoge kwaliteit en relevant.
  • De content is eerlijk en niet geschreven door/voor robots.

Zichtbaarheid op kleine apparaten

Wist je dat zo’n 70% van de zoekopdrachten in Google via een mobiele telefoon wordt gedaan? Dit percentage zal blijven stijgen! Dus geen smoesjes meer, jouw website moet gewoon geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik. Dit houdt o.a. het volgende in:

  • De website heeft een korte laadtijd.
  • Lettertype wordt groter en afbeeldingen schalen bij.
  • De menubalk verandert in een hamburgermenu.
  • Irrelevante informatie blijft achterwege.
  • Men kan direct online contact opnemen.

Be Social!

You love it or you hate it, maar het is nu eenmaal een feit dat jouw potentiële klanten op social media te vinden zijn. Zorg dus dat jouw onderneming ook social is. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Snapchat… ga op onderzoek uit waar jouw doelgroep het meeste te vinden is en zet dat kanaal of die kanalen vervolgens in voor jouw bedrijf. Zorg wel dat je met regelmaat iets (lees: waardevolle informatie, leuke video, waanzinnige tip, etc) post. Een contentkalender kan je hierbij helpen.

Extra tip: waar je bij Facebook nog wel met teksten kunt scoren, scoor je op Instagram vooral door opvallende foto’s of video’s (max. 60 seconden) te posten. Zoek de interactie met jouw doelgroep door out-of-the-box te denken!

Externe hulptroepen

Met bovenstaande tips kun je in ieder geval de basis van jouw online marketing bewaken, maar uiteraard dien je meer tijd te investeren als je online ook echt wilt knallen. Investeren hoort nu eenmaal bij ondernemen en in deze tijd is online marketing niet meer weg te denken voor ieder, zichzelf respecterend bedrijf. Dus… aan de slag! Nog steeds ‘druk, druk, druk’? Zet dan externe hulptroepen in, zoals Munt Media. We helpen je graag met jouw online marketing!

Neem vrijblijvend contact met ons op via tel. 06 15 17 84 25 of mail naar info@muntmedia.nl